Modele de integrare a continuturilor in invatamantul prescolar

Predarea Integrata a cunostintelor este considerata o metoda, o srategie Moderna, iar conception de activez Integrata se mentionne la o activez in care se abordeaza ca metoda predarea-invatarea cunostintelor. Aceasta maniera de organizare a continuturilor invatamantului este oarecum similara cu interdisciplinaritatea, in sensul ca obiectul de invatamant are ca referinta nu o disciplina stiintifica, ci o tematica unitara, Comuna mai multor discipline. Activităţile intégrer nu sunt Alte Activităţi, ci cele pe care Noi le proiectăm calendaristic conformiste planului de învăţământ, orarului aferent nivelului de vârstă, susţinute de experienţa cadrului didactique. Se poate considera, astfel, ca orice metoda poseda la un moment dat trasaturi care sa se integreze succesiv dans procesul appris educativ, deoarece nu putem renunta la anumite metode, pentru ca astfel prescolarul nu ar mai avea nici un Punct de pornire de la care sa creeze. De multe ori se fac confuzii intre conceptele de organizare interdisciplinara si organizare Integrata. DIN Punct de Al cunoasterii, desebirea dintre cele doua consta in aceea ca interdisciplinaritatea identification o Componenta a Mediului pentru organizarea cunoasterii, dans timp ce integrarea ia ca referinta o idee sau un principiu Integrator Care transcede granitele diferitelor discipline Si grupeaza cunoasterea in functie de noua perspectiva, respectiv Tema. Dans DEX conception a Integra II corespund urmatoarele: a inclure, a inloba, a incorpora, a Armoniza intr-un tot, iar integrarea ca sintagma este explicata ca: reuniané in acelasi Loc, respectiv in aceeasi activez a mai multor activitati de Tip succesiv. Prin metoda predarii intégrer, copiii pot sa participe, sa se implice Cat mai mult, atat efectiv cat si afectiv, prin antrenarea unor surSe chat mai varate, prin prezentarea continutului cu ajutorul experientelor divers, exersarii tuturor analizatorilor al invatarii prin descoperire. Se Crede ca dezvoltare Integrata se Reflecta cel mai bine prin aceasta établir tematica, Care sprijina dezvoltarea concomitenta a unor Domenica, in loc sa se concentreze PE un aspect izolat, lucru nefiresc pentru dezvoltarea Copilului. Procesul éducatif trebuie sa fie Creativ, Interdisciplinar, conplex, sa-i stimuleze PE copii in vederea asimilarii informatiilor.

Pentru a fi posibila abordarea in maniera Integrata, educatoarea stabileste clar, PRECIS obiectivele si continuturile activitatilor zilnice, iar pe baza acestora concepe un scenariu Cat mai interesant al Zilei. In vederea realizarii obiectivelor propuse pentru fiecare domeniu experentiel se gandeste atent repartizarea sarcinilor activitatilor zilnice la fiecare Sector de activitate. IntReg programul se desfasoara prin JOC, dar nu un joc intamplator, ci unul organizat, in care Copilul sont prilejul sa exploreze Medii diferite si sa indeplineasca Sarcini fie individuel, fie in Grup. Educatoarea sont rolul unui Ghid atent, organizand in ASA fel activitatea INCAT, sa le ofere copiilor o Paleta variata de optiuni, care sa permita realizarea celor propuse la inceputul abordarii PROGRAMULUI. In activitatile intégrer accenl va cadea PE Grup si nu PE intreaga clasa, in care o idee transcede granitele diferitelor discipline Si organizeaza cunoasterea in functie de noua perspectiva, respect et tema de interes. Prin activităţile intégrer desfăşurate cu Copiii aducem un plus de lejeritate şi mai multă coerenţă procesului de predare-învăţare, punând un accent deosebit PE JOC ca metodă de bază a acestui proces. În cadrul Lor trebuie să utilizăm metode Active Care să conducă la sporirea eficienţei Muncii pedagoce a educatoarei prin stimularea capacităţii Copilului de aplicare a transferului de idei.